Första tävlingen........

Hejsan Allihopa! Ja, det var en händelserik helg må jag säga. Efter att ha suttit fast i kö på södertäljevågen i flera timmar så kom vi äntligen fram till Helena i Norrköping. Mastad Islandshästar, superfin gård har dom!! Där ska min älskade lilla Yrdlingur stå på Hingststation. Hördur var nog lite trött när vi kom fram:( Men han fick en STOR fin box att stå i. Olivia som har legat sjuk hela veckan kände sig trött och matt, men ville tävla i alla fall. Väl framme på Dyggur , med 91 startande ekipage träffade vi Hinni och Beta + några till som vi känner så det blev en toppendag. Varmt som bara den, men man ska ju inte klaga!  Olivia gick till A-final i tölt och 4-gång. Hon får skriva själv om detta, blir nog bäst så:=) Men som stolt mamma kan jag i alla fall avslöja att det blev många 6 or och några 6.5 och det får man vara supernöjd men när man genomfört sin första tävling tillsammans! Eftersom hon åkt på någon slags förkylninsastma så valde hon att stryka sig i Finalerna, hon orkade helt enkelt inte .Olivia både älskar och avgudar den hästen och jag kan bara instämma, han är det goaste som finns! (som man tycker om ALLA sina underbara hästar) men det är ju som med sina barn, det finns ju inget bättre!

Mvh Suz

Kommentarer
Postat av: Lotta Molund

Hejsan Vad kul att höra att det blev så höga poäng!!!

Stackars Olivia - vilken otur med förkylningen..

Hon får krya på sig nu i veckan..

Kramar från Lokrume

2009-04-27 @ 13:29:12
Postat av: Cilla O

Jättegrattis till Olivia, vad kul!!!

2009-04-27 @ 14:18:28
Postat av: Anonym

Oj, vilken första-tävling. Inte illa med A-final, minsann. Grattis!

2009-04-27 @ 18:17:08
Postat av: ingridj

Glömde skriva mitt namn såg jag. På det förra inlägget alltså. Grattis igen!

2009-04-27 @ 22:04:17
Postat av: Vonna Norrby

Skönt att gick så bra grattis o lycka till igen för det bär väl iväg till helgen igen.

2009-04-28 @ 12:48:39
Postat av: Veronica

Super grattis Olivia!

Du är så duktig!

Hoppas du mår bättre nu,kramar

2009-05-01 @ 09:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0