Hästar.............är underbara varelser........

Våra bonushästar blir piggare och friskare för varje dag som går, det är en sann glädje att se dom springa för allt dom bär i hagen! Dessa utmärglade krakar som Fia, Sara jag och tjejerna hämtade för drygt 3 veckor sedan. Jag läste ett repotage om shetlandsponniers här på Gotland som oxå farit illa. Man blir så ledsen, man kan liksom inte fatta?? På våran ena "lilleman" så hade grimman nästan vuxit fast :( frågan är om märket ens kommer att gå bort? Stina trodde nog inte det. Men värst var nog "min" älskade gamla gumma" så undernärd och avstängd mentalt. Eftersom jag aldrig förr sett något liknande så blev jag ju sjukt orolig när stora, stora fläckar av hår bara rasade av henne, men Stina försäkrade mej om att det är kroppen som sparat på detta hår så länge kroppen inte fått tillräkligt med näring. Nu när hon får det hon ska "törs" kroppen släppa detta hår för att bilda nytt. Men jag kan se att Stina har rätt för om man tittar riktigt nära kan man se ny fin päls som håller på att växa ut. Tänk ändå, dessa underbart vackra ögon som tittar så tacksamt på mej varje gång hon får mat eller blir borstad, livsglädjen och överlevaren som tittar mej i ögonen varje dag, Underbara häst!

Suzanne

Kommentarer
Postat av: Maria Smedberg

Som jag förstår av ditt inlägg har ni tagit hand om några shetlandsponnier som farit illa?! Jag blir så upprörd och ledsen även jag när hör om hästar som far illa. Jag fäller en oerhörd tacksamhet och respekt för de som tar till sig djur som haft ett svårt liv. Ni är ena änglar som tagit hand om dessa kusar, må en stjärna tändas i himmelen för er! Kram Maria

2009-04-14 @ 09:59:54
Postat av: suzanne

Hej Maria. Nej Maria det är 2 st ston (storhästar) med föl. Detta liv dom levt är sorg och bedrövelse. Glädjen dom skänker mej varje dag är mödan värt.

Kram suzanne

2009-04-14 @ 11:40:26
Postat av: Veronica

Underbara människor!!!

Kan inte annat än hålla med dig Maria,jag är säker på att ni är djurens skyddsänglar och säkert så är ni den klaraste och starkaste stjärnan på hela himlavalvet,man blir rörd över ert otroliga engagemang!

Vårda dom ömt,dom är er evigt tacksamma!

Många varma kramar till er alla!

2009-04-14 @ 15:12:30
URL: http://stallronehagen.zoomin.se
Postat av: Suzanne

Tusen tack kära Veronica.



Kram suzanne

2009-04-14 @ 18:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0