Att man aldrig ska sluta drömma är ett faktum!

Jag trodde aldrig att i min vildaste fantasi att en av mina största drömmar skulle så in. Att den hästen som för mig har varit en ideal häst skulle bli min, jag pratar självklart om Hördur från Gröna gången!
Ja , hördur från gröna gången kommer bli min, han gick idag igenom u.a !!! Så nu kommer jag fram med dom otroliga nyheterna!!
Jag är eld och lågor! det ända jag tänker på är min otroliga häst som väldigt snart kommer hem till mig!! Han kommer i nästa vecka, så jag kan ha honom på Hinni kursen, för det var ju nämligen han som visa honom. Och vem kan jag då inte få mer hjälp av i nuläget än av Hinni som ridit honom så mycket??



Hördur är en 9årig valack och fyrgångare
Han är bedömd till 9 för tölt och galopp och 8,5 i trav


Jag kan inte vänta tills jag får börja min framtid och träning tillsammas med denna underbara,unika fantastiska häst!
Jag kan inte vara så mycket lyckligare!!
Olivia





Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej, vad roligt att du snart är ny ägare till Hördur. Jag är nybliven ägare till hans son, Safir från Gröna Gången f:06 u Skipting fra Bakkakoti & Safir är en jättemysig kille, social & vänlig.



Jag har bara sett Hördur ridas en enda gång men det var den enda gången ( i hällregn...)som fick mig att bestämma mig för att köpa islandshäst- han hade helt fantastiska gångarter & var så rörlig! Bara att gratulera :), mvh Jenny p.s ni har en jättetrevlig hemsida & verkar ha så mycket roligt på gång d.s

2009-02-28 @ 13:55:05
Postat av: Malin

Hej!

Grattis till ännu en flott SUPER häst!

Ska också passa på och TACKA för en jätte trevlig

Firmakeppni. Jag & Teitur är totalt slut.

Kramar från Alskog...

Ps. Vi ses på fredag...

2009-02-28 @ 18:29:03
Postat av: Suzanne

Hej Jenny, vad kul med Safir! Vore superkul med några bilder! Det får du gärna skicka.

Mvh Suzanne



Malin, jag förstår att ni var slut:=) Det var vi nog lite till mans:=) Nej nu tar vi nya tag tills på Fredag!

Stor kram Suz

2009-03-02 @ 20:47:14
Postat av: Cilla Olsson

Hej Olivia!



Är det Hördur som var verkade som hingst tidigare? Pappa till Helenas Flinkur? I så fall kan jag bara gratulera!

2009-03-07 @ 22:17:03
URL: http://www.stenstugeislandshastar.se
Postat av: Jenny

Hej, såg att Hördur kommit hem till er nu.Jag ska absolut skicka några bilder på hans son Safir men just nu är han inte vackert isabellfärgad utan liknar mer en lergubbe pga den usla väderleken :). Jag återkommer... Lycka till med Hördur! Mvh Jenny

2009-03-09 @ 08:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0