Nu är bloggen klar! Oj vad kul!

Ja, nu är den klar! Malou har jobbat med den. Vet inte riktigt varför men datorn knasar hela tiden, så Malou har haft det svårt att få ihop den.  Igår så var vi hos "doktorn" med våra 2 hanhundar. Menigen var att dom skulle bli kastrerade båda två, men det blev "bara" en. Nemo satt kvar i bilen och skällde hela tiden, så jag gick ut och satt mej med honom. Sedan blev det dramatik må ni tro! Malou som var kvar inne hos Orri svimmade, så jag fick kasta mej in och försöka få liv i henne samtidigt som jag skulle hjälpa till att hålla Orri. Ja det gick, med ena benet "stötta" upp Malou och sedan hålla Orri på rygg så han kunde bli färdigsydd! Både Malou och jag var "knäsvaga" (Orri däckad), när vi var på väg hemåt,  Så nu går han omkring med en strut och känner sig allmänt hängig:( Hästarna mår bra, men längtar nog att få komma ut ( det är ju så halt) och Olivia och Hanna är ju på fastlandet och sköter Ann-marie och Gunnars gård. Nu hoppas jag att det smälter bort snart så allt blir lättare! Malou jobbar vidare på affischen som snart är klar ang Firmakeppnin, den kommer vi att lägga ut som ett "smakprov" sedan så ni får se den!

Kram Suz

Kommentarer
Postat av: Veronica/stall RoneHagen

Hej! Gud så super kul att ni nu också ska börja blogga!!! Då får man ju verkligen en inblick i ert otroliga hästarbete och allt annat kul ni har för er!!!

Jättekul!!

Många varma kramar från Veronica

2009-01-11 @ 16:59:18
URL: http://stallronehagen.zoomin.se
Postat av: Suzanne

Hej Veronica! Japp det är kul att kunna berätta om vad som händer här och även kunna "bolla" runt tankar och frågor;)



Kram Suz

2009-01-11 @ 17:20:15
Postat av: Molund

Hallå vad kul att ni bloggar... Ha det bra och klappa Malou på kinden...

Kram Lotta

2009-01-11 @ 18:26:01
Postat av: Lisa Raufi

Älskar bloggar ;)

Innan min lilla Doris kom hade jag en modell större hund......som alltid knölade sig in och sov under min säng....

Dagen efter han kastrerades..... så kom han inte när jag stod färdig klädd vid ytterdörren, hm konstigt.....Ho ho hunden-ja kom då ( glad röst )

Ha ha stackarn, han hade ju fastnat under sängen med struten..... Helt obekymrad om struten plus begränsad sikt, sprang han ändå på som en jäkla galning....och krockade med boxväggar och sopborstar....

Spännande att läsa om kommande tävling!!

2009-01-11 @ 18:41:23
Postat av: Suzanne

Ja. Lisa ungefär så är det med stackarn här hemma! det är ju svårt att bedöma avståndet när det brukar vara "en huvud bredd" och inte en halvmeter bred!! Stackarn:(



Kram Suz

2009-01-11 @ 18:58:08
Postat av: suzanne

Ja, du Lisa han har det inte lätt stackarn;( jättesvårt att bedöma avstånd,( ser lite kul ut faktiskt:) han försöker att ta sig fram med en halvmeter bred strut där det förut gått jättebra! Stackarn:(

Kram suz

2009-01-11 @ 19:03:09
Postat av: Lisa Raufi

Ha ha, i förrgår såg jag Rabalder i Ramlösa på svt, där satt de strut på majoren, jag tror faktiskt att det är ganska lustigt alltid....möjligtvis att kriteriet måste va handjur =) Vad vi utsätter våra kära vänner för egentligen....

Kram

2009-01-12 @ 08:36:05
Postat av: Veronica/stall RoneHagen

Absolut! Hit kommer jag att titta in ofta!

Kram kram

2009-01-12 @ 15:04:41
URL: http://stallronehagen.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0